dinsdag 14 mei 2013

Dag 29 - Pas op de plaats

Vandaag eens na 'pas' 4 loopdagen al een rustdag, een fantastische hele dag pas op de plaats rond de teepee met z'n drietjes (nu het nog kan), met koud maar zowaar droog en zonnig weer! Ongelofelijk, mijn voeten zijn nog helemaal heel, na een beginblaartje de eerste week tussen mn tenen (die hersteld is gedurende de tocht, had ik nooit gedacht), geen enkele blaar meer. (ook de beginnende pijn op mn voorvoet, na die lange dag in het Lake District is gelukkig hersteld na de rust in Keswick). De afgelopen dagen kwamen mijn voeten wel zeer verschrompeld en geweekt uit de schoenen (al dat veen), maar op kamp krijgen ze dan weer verzorging (in een lenshoudertje - lekker klein - heb ik Gehwohl eeltcreme mee) en dat werkt. Een rustdag betekent behalve veel extra eten en slapen (ik slaap doorgaans 8 uur, van 21 uur tot 05 uur en dat is eigenlijk even te weinig), ook de route voor de komende dagen doorlopen (waar waarschijnlijk overnachten, waar mogelijk eten inslaan, hoeveel eten mee). Aan kleding en andere uitrusting wijzig ik niets, alles bevalt prima. Alleen schoenen heb ik nu gewisseld voor een paar met zeer grof profiel.
Het is soms bijna niet te geloven, dat dit allemaal echt gebeurt. Dat ik hier op mijn eigen voeten helemaal heen gekomen ben. Nu wil ik me goed opladen voor de laatste series, de kroon-etappes door Knoydart en de NorthwestHighlands komen nog. Bij mooi weer al geen eitje maar bij ruig weer... Niet aan denken nog maar. Eerst de komende week doorstaan & van genieten: via de Southern Upland Way, dan langs jaagpaden de drukte van Glasgow ontwijken en dan via de West Highland Way naar Loch (en Ben) Lomond en uiteindelijk Fort William.

4 opmerkingen:

Jacqueline Raaijmakers zei

Die voeten van je zien er nog prima uit! Het blijft inderdaad bijzonder dat ze zo ongeschonden zijn na zoveel kilometers en de extra veenprut van gisteren. PS voor Frank: die voeten verdienen wel een extra liefdevolle massage!

Anoniem zei

Ongelooofelijke prestatie is het zeker. Vooral als je de kaart met jouw route ziet, in 29 dagen zo'n afstand... Er zijn mensen die dat met de fiets nog niet eens redden. Ik ben wel benieuwd welk merk/type schoenen je nu hebt. Succes. Je gaat het halen.

Jolanda Linschooten zei

Hans, voor de berg etappes neem ik mijn vertrouwde Salomons s-lab xt wings, de versie met grof profiel (er is ook een met minder agressief profiel van maar die heb ik dus eerder deze reis compleet kaal gelopen - goede terreinschoenen maar die zolen zijn kwetsbaar, nouja misschien waren het ook wel veel km,s...

Bartoli zei

hoi Jolanda,

Petje af. Mijn voeten zagen er toch beroerder uit na slechts een marathon van Rotterdam. Je bent over de helft wat voor mij bij een lange afstand altijd aftellen betekent. Ik heb genoten van je "eenzame uren" en hoop dat je de stille momenten van de afgelopen weken ook weer fraai weet op te schrijven of te presenteren.

gr. Hans